Legends of Labyrinth. Podstępna gra o zbieraniu drużyny. Recenzja

Zostań Władcą swojego królestwa!  Zwiększ swoje wpływy i zapanuj nad rywalami! Łącz wspaniałych bohaterów w potężne kompanie! Dzięki ich epickim zdolnościom, zdobędziesz sławę i bogactwo! Sukces osiągnie władca, który jako pierwszy zdobędzie trzy drużyny! Pokaż innym kto tu rządzi!

Tak oto głosi tekst na okładce. Zapowiada to niezłą sieczkę. Jak zdobyć trzy drużyny, tak by inni nie uczynili tego wcześniej i skuteczniej? Być może trzeba będzie uciekać się do podstępu, przekupstwa, a może nawet do morderstwa?

Legends of Labyrinth to gra osadzona świecie który wykreowali twórcy kilka lat wcześniej na potrzeby Labyrinth: Paths of Destiny, niesamowitej gry przygodowej, której akcja toczy się w zdradliwym labiryncie. Tym razem przenosimy się w czasy przed zejściem do podziemi i próbujemy sformować bohaterską drużynę. Wydawnictwo Let’s Play przeznaczyło grę dla graczy powyżej 14 roku życia, prawdopodobnie ze względu na tematykę i ogromne ilości negatywnej interakcji. Może zagrać 2-4 śmiałków, a na rozgrywkę potrzebować będą 30-60 minut.

Pudełko bardzo nietypowe.

W tekturowej obwolucie z pięknymi ilustracjami znajduje się właściwe pudełko, otwierane na bok, z bardzo mocnego kartonu, w czarnym połysku z logo wydawcy, nieco może przyduże, bo ilość elementów nie wymaga aż tak dużego pudła choć muszę przyznać , że wygląda to bardzo elegancko a i wypraska jest dość praktyczna- po warunkiem zaopatrzenia się w woreczek strunowy na karty…

Na odwrocie obwoluty znajdziemy wprowadzenie, spis elementów oraz zdjęcie poglądowe.

W środku znajduje się krótka i przejrzysta instrukcja z wypisanymi na czerwono uwagami, zwiera klika odnośników do stron www, między innymi kanału na YouTube, na którym jest film pomagający w rozgrywce, ale nie będzie on potrzebny. Instrukcja jest napisana naprawdę dobrze.

Ci, którzy podobnie jak ja wsparli kampanie na wspieram.to, znajdą w pudełku również „dodatek”, w postaci dodatkowych zasad urozmaicających rozgrywkę „Seasons„.

W wyprasce znajdują się karty oraz mały woreczek strunowy ze znacznikami drużyn (piękne małe plastikowe kryształy, w czterech kolorach).

 

Karty składają się z trzech talii, oznaczonych różnymi rewersami: Zielone to karty drużyn, z których układamy swoistą „mapę” rozgrywki, niebieskie karty bohaterów i pomarańczowe karty działań.

Bohaterzy dzielą się na zwyczajnych i legendarnych- mających dodatkowe zdolności. Takie zdolności posiadają również drużyny. Będzie można z nich skorzystać w rozgrywce zawsze przed rozpoczęciem swojej tury i zagraniem kart działań.

Pozostaje już tylko wybrać kolor znaczników, rozłożyć drużyny, rozdać po dwie startowe karty i można zaczynać.

Zdobądź drużyny, przeszkodź innym.

Zasady są bardzo proste, zastosowano ty dwie mechaniki: deck building i set collection. Każdy gracz musi jak najszybciej uzbierać trzy drużyny, składające się z czterech identycznych zwykłych bohaterów, lub czterech dowolnych legendarnych bohaterów. Aby tego dokonać musi gromadzić i zagrywać karty Działań. Każdy ma do wykorzystania jedną akcję, chyba, że zagra umiejętność lub kartę zwiększającą ilość akcji.

Zacznijmy od początku. Tura polega na dobraniu karty akcji, następnie jeśli już mamy drużynę lub legendarnego bohatera, to przed rozpoczęciem tury jest moment na wykorzystanie ich zdolności. Następnie możemy zagrać akcję. Może to być wyłożenie i rozpatrzenie karty działań, albo powołanie drużyny. Jeśli powołamy drużynę, odkładamy bohaterów (4), którzy nam do tego posłużyli a nasz znacznik kładziemy na odpowiedniej karcie drużyn.

Można powołać zwykłą drużynę, lub drużynę legendarną, ale tą drugą jedynie raz w trakcie rozgrywki. w wykonaniu zadania będą nam pomagać karty działań, ale częściej będą one nam służyły do tego, by pokrzyżować plany przeciwnika. Liczba poszczególnych bohaterów jest ograniczona, więc często przydawać się będą karty umożliwiające podebranie przeciwnikowi odpowiednich śmiałków.

Wśród kart znajdziemy kilka wyjątkowo złośliwych, jak Golem, likwidujący wybraną zwykłą drużynę, czy Zaraza lub Omamienie, bardzo mocno zmieniające sytuację na stole.

Wrażenia z rozgrywki?

Legends of Labyrinth, to gra złośliwa i pełna negatywnej interakcji, dzieję się sporo i szybko, bowiem tury są krótkie i czasem bardzo bolesne… dla przeciwników. Cel, polegający na zebraniu własnych drużyn, czasem schodzi na plan dalszy, ponieważ chęć odwetu jest silniejsza. Rozgrywka jest szybsza lub wolniejsza, ale zawsze pełna akcji, więc nikt się nie nudzi. Ponieważ częste są jej zwroty i to w zupełnie nieprzewidzianych momentach, ciągle musimy obmyślać nowa taktykę.

Emocji w grze jest mnóstwo, czasem nawet aż za dużo, do końca nie wiadomo kto wygra, oraz jakie jeszcze świństwo zrobi nam przeciwnik. Jest tu pełno losowości, ale o to w tej grze chodzi, bez tego elementu byłaby nudna i przewidywalna. Mimo losowości można pokusić się o taktykę, która prawdopodobnie za chwilę będzie już nieaktualna 🙂 Taki jest Legends of Labyrinth… ale prawdziwe życie też jest takie :). Podjąłeś złą decyzję? nie szkodzi, może za chwilę dostaniesz kartę, która odwróci los.

Gra kipi interakcją, baaaaardzo negatywną. Do tego poziom regrywalności jest niewyczerpany, prędzej nam się znudzi cały tytuł, niż trafimy na drugą identyczną rozgrywkę. Skalowalność jest na dobrym poziomie, choć jak zwykle w takich grach im więcej graczy tym lepiej. choć doradzałbym raczej parzysty dobór, aby uniknąć efektu zmowy przeciwko jednemu graczowi.

Podsumowanie

Legends of Labyrinth, to ciekawa, prosta karcianka ociekająca interakcją. Jest złośliwa, nieprzewidywalna, i do szpiku kości ZUA. Poziom wejścia jest niski, bo zasady da się wytłumaczyć w kilka minut.

Klimat, owszem wyczuwalny, jak inaczej pozbyć się wszelkiej moralności nie wyobrażając sobie, ze jest się poszukiwaczem przygód, który niejedno już widział i niejedno przeżył. Nie lubisz brutalnej walki o wpływy? To gra nie dla Ciebie!

Nie jest to również gra dla osób nie umiejących przegrywać, grozi to bowiem latającymi kartami po podłodze (zdarzyło się, a jakże). Legends of Labyrinth rozbija związki, rujnuje przyjaźnie, ponad wszystko, daje sporo frajdy i sprawia, ze chce się zagrać ponownie i zrewanżować…

Trochę szkoda, że jakość kart nie jest taka jak w Paths of Destiny 2 ed, ale nie można mieć wszystkiego.

Polecam każdemu kto lubi, kiedy w grze się sporo dzieje, jak również tym, którzy nie przepadają za grami kooperacyjnymi.

Plusy

  • wspaniałe grafiki
  • szybka i intensywna rozgrywka
  • dobra jakość elementów gry (choć karty mogłyby być odrobinę lepsze)
  • klimat, umiarkowany, ale wyczuwalny
  • śliczne tokeny

Minusy

  • gracze nie lubiący losowości, mogą poczytać ją za minus
  • zbyt wielkie pudło w stosunku do zawartości

Ocena: 7,5/10

Jak oceniam? 7,5 Dobry szybki tytuł, będę do niego wracał, ale znam też podobne z nieco większym potencjałem.

Egzemplarz własny.

[bgg id=208661]

RSS
Follow by Email
Facebook
Facebook
Google+
http://planszotaur.pl/legends-of-labyrinth-podstepna-gra-o-zbieraniu-druzyny-recenzja/
Twitter

1 thought on “Legends of Labyrinth. Podstępna gra o zbieraniu drużyny. Recenzja”

Możliwość komentowania jest wyłączona.